Buzer motocyklowy – jaki powinien być?

Posted by

Dobór odpowiedniego wyposażenia na motocykl to sprawa kluczowa nie tylko dla komfortu jazdy, ale też dla bezpieczeństwa. Odpowiednio skompletowane ochraniacze mogą być granicą między życiem a śmiercią w razie wypadku, więc warto poświęcić trochę uwagi tej części akcesoriów. Oprócz klasycznych protektorów można skorzystać z prostego, wygodnego rozwiązania jakim jest buzer.

Swoboda ruchów kontra bezpieczeństwo

Mimo że pozornie największą ochronę oferują pełne zbroje wraz z „żółwiem” na plecach, należy dobrze zastanowić się czy nie poświęcimy w ten sposób za dużo zakresu ruchów. Równie ważne jest to, żeby w razie upadku mieć ochronę, jak to żeby móc do niego nie dopuścić. Buzery motocyklowe mogą dobrze chronić, pozostawiając dużą swobodę ruchu. Najważniejsze jednak w wyborze jest to, żeby dopasować ochraniacz do naszego ciała. Musi on „leżeć” idealnie, nie krępując ruchów w żadną stronę. To jest najważniejsze przy wybieraniu buzera, a nie marka bądź rodzaj ochraniaczy. Nie znaczy to jednak, że nie musimy na nie zwracać uwagi.

Inwestycja w bezpieczeństwo

Warto przyjrzeć się produktom dobrych marek, takich jak Alpinestars bądź Fox. Dobry buzer renomowanej firmy będzie kosztował nas minimum 600-700 złotych, ale mamy gwarancję jakości. Wśród produktów z niższej półki także znajdziemy coś dobrego, ale im niższa cena, tym uważniej musimy przyjrzeć się konstrukcji. Konieczne jest, żeby elastyczna część idealnie dopasowywała się do ciała. Jeśli wybieramy model ze sztywnymi protektorami, muszą one być skonstruowane w taki sposób, żeby nie mogły uszkodzić nas w trakcie upadku. Elastyczne modele są pozbawione tej wady, ale należy sprawdzić czy chronią wystarczająco. Najważniejsze jednak jest zawsze idealne dopasowanie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *