miernik lakieru

Miernik lakieru z wbudowaną sondą czy bezpośrednio na przewodzie?

Posted by

Zakup nowego miernika lakieru jest sporym wyzwaniem nawet dla doświadczonych kierowców i handlarzy. Producenci co roku oferują nowe modele, które zapewniają dokładniejsze pomiary i co najważniejsze są łatwiejsze w obsłudze. Jeszcze kilka lat temu na mirnik lakieru mogła pozwolić sobie jedynie zamożna osoba. W dzisiejszych czasach sprzęt tego typu może kupić praktycznie każdy.

Miernik lakieru z wbudowaną sondą czy bezpośrednio na przewodzie?

Jeżeli chodzi o miernik lakieru z wbudowaną sondą, to pamiętać należy przede wszystkim o tym, że są one o wiele wygodniejsze w transporcie. Pomiaru można dokonać jedną ręką. Wadą jest z kolei to, że w niektórych miejscach nieco trudniej jest dokonać precyzyjnego pomiaru. Dokładniejsze pomiary oferują mierniki z sondą na przewodzie. Wynika to oczywiście z tego, że sonda nie jest na sztywno zamontowana w obudowie miernika. Oba rodzaje mierników lakieru kupisz tutaj: https://automotohit.pl/Mierniki-lakieru

O czym należy pamiętać?

Zaleca się dokonywanie pomiaru w odstępach około 10-20cm (w dwóch osiach). Wielu specjalistów poleca, aby dokonywać pomiarów symetrycznych. Oznacza to, że porównuje się lewą i prawą część auta. Jak łatwo się domyśleć w tych samych miejscach grubość lakieru powinna być zawsze taka sama. Oryginalna grubość powłoki lakierniczej powinna wynosić około 100-140um. W nowszych samochodach producenci stosują znacznie cieńsze lakiery, które mogą pochwalić się grubością na poziomie około 70-80um.