Aby przygotować maszyny do pracy niezbędne jest oczywiście ich smarowanie. Na półkach sklepowych można znaleźć bardzo wiele różnych smarów do łożysk, dlatego też niektóre osoby, mogą mieć duży problem, aby wybrać najlepszy preparat.
Jaki smar cieszy się największym zainteresowanie?
W dzisiejszych czasach największym zainteresowaniem cieszy się smar do łożysk typu ŁT43. Mowa tutaj oczywiście o klasycznym smarze litowym ogólnego zastosowanie. Smar ten może pochwalić się klasą konsystencji na poziomie 3, czyli dość średnią twardością. Smary tego typu doskonale nadają się do smarowanie łożysk toczonych i ślizgowych. Ich sporą zaletą jest duża odporność na działanie wody i działania przeciwkorozyjne. Warto jednak wspomnieć o tym, że smar typu ŁT43 nie za bardzo nadaje się do centralnych układów smarowania. W tym konkretnym przypadku warto rozejrzeć się za smarami o nieco niższej klasie konsystencji.
Które parametry odgrywają kluczową rolę?
Smar do łożysk najlepiej dobierać w zależności od warunków w których przyjdzie mu pracować. Warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zakres temperatur pracy. Kluczem do sukcesu jest to, aby postawić na odpowiedni rodzaj zagęszczacza w smarze. W dzisiejszych czasach największym zainteresowaniem cieszą się zagęszczacz litowy i wapniowy. Rodzaj zagęszczacza odgrywa bardzo ważną rolę przede wszystkim wtedy, gdy poszukuje się dobrych zamienników. Najbezpieczniejszym wyborem jest postawienie na smar o identycznym zagęszczaczu. Jeżeli istnieje taka możliwość to warto zapoznać się z instrukcją danej maszyny. W wielu instrukcjach jest dokładnie opisane na jaki smar należy postawić.